Polyglossia *Volume 22, March 2012 *Volume 21, October 2011

Polyglossia *Volume 22, March 2012

Contents(PDF)
Foreword(PDF)
Contributors(PDF)

研究論文 / Research Papers
Author Title
DUCKER, Nathan Enriching the Curriculum with Task-based Instruction(PDF)
KUSUMOTO, Yoko Between Perception and Production: Is the ability to hear L1-L2 sound differences related to the ability to pronounce the same sound accurately?(PDF)
RAMONDA, Kris On processing relative clauses in head-final langauges: Evidence of coping mechanisms for working memory(PDF)
LU Juanhong The touch metaphors: A cognitive and corpus-based study(PDF)
PIGGIN Gabrielle The Pedagogic Application of a Process-Oriented Model of L2 Motivation
ONG Shyi Nian
RODNEY, C. Jubilado
FRANCISCO Perlas Dumanig
A Contrastive Analysis of Reduplication Process in Bahasa Melayu and Japanese(PDF)
PIGGIN Gabrielle The Outline and Discussion of a Proposed Innovation: An inside job(PDF)
PIGGIN Gabrielle What are our tools really made out of? A critical assessment of recent models of language proficiency(PDF)
呉 青姫
WU Qingji
初級段階における中国語発音指導の再考
―母音指導を中心とした指導方法の模索―
(PDF)
翟 勇
ZHAI Yong
言語発達における文処理方略の移行
―中国人小学生の空主語文認知過程に着目して―
(PDF)
張 文青
ZHANG Wenqing
“了”の教授法に関する試み(PDF)
王 振宇
WANG Zhenyu
湘語のアスペクト表現について(PDF)
清水 昭子
SHIMIZU Akiko
初級新入生の教室外での日本語コミュニケーション状況(PDF)
大喜多 紀明
OGITA Noriaki
アイヌの挨拶表現と民俗的修辞構造(PDF)
実践報告 / Reports on Teaching Practics

Polyglossia *Volume 21, October 2011

Contents(PDF)
Foreword(PDF)
Contributors(PDF)

研究論文 / Research Papers
Author Title
品部 直美
SHINABE Naomi
日本語を母語とするスペイン語学習者の読解プロセスに関するケーススタディ
板井 芳江 ITAI Yoshie、清水 昭子 Shimizu Akiko 疑問詞「どんな」を含む質問に対する答え方の問題点(PDF)
王 振宇 WANG Zhenyu、李 小捷LI Xiaojie 初級段階における中国語発音の指導について(PDF)
張 文青
ZHANG Wenqing
中国語の「補語」教授法に関する試み
秦 喜美恵 SHIN Kimie板井 芳江 ITAI Yoshie
片山 智子 KATAYAMA Tomoko
清水 昭子 SHIMIZU Akiko住田 環 SUMIDA Tamaki
アクティブラーニングプログラム「FIRST」で学生は何をどう学びどのように変化したか
~2010年秋FIRST参加学生の追跡調査より~
(PDF)
BERGER Maiko Language Teachers as Language Advisors
HASWELL Christopher “Will English make me a better person?”:
How Asia Pacific language students view the personal effect of studying English
ONG Shyi Nian, RODNEY Jubilado The Linguistic Integration of English Borrowings in Modern Japanese(PDF)
実践報告 / Reports on Teaching Practics
Author Title
板橋 民子
ITABASHI Tamiko
学習者が中級活動発表を通じて学んだこと -CM制作活動報告-


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