Polyglossia *Volume 24, March 2013
Polyglossia *Volume 24, March 2013
目次 / Contents (PDF)
Foreword (PDF)
Contributors (PDF)
研究論文 / Research Papers
Author |
Title |
BLACKWELL, James
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Understanding the Structure of Texts |
HASWELL, Christopher G.
LEE, Richard A.
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A Comparative Study of Listening Comprehension and Organization of Lecture Notes in Intermediate English Classes |
HUANG, Jianbin
ZHAO, Yue
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The Design of Task-based College English Coursebooks: A study from the perspective of task-based language teaching |
ZHAI, Yong
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Processing Subject Control Sentences among L1 English/L2 Chinese Learners |
ISOMINE, Sei
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Japanese Students in Fraternities and Sororities: A way to reduce cognitive dissonance and enrich the study abroad experience |
ONG, Shyi Nian
MUSAEV, Talaibek
MOHD, Jamila
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Significance of Error Analysis to the Teaching of Bahasa Melayu as a Foreign Language to Japanese Students |
YU, Shulin |
EFL Teachers’ Beliefs and Practices regarding Peer Feedback in L2 Writing Classrooms |
ROUX, Peter
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Words in the Mind: Exploring the relationship between word association and lexical development |
GUO, Ruth Xiaoqing
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The Use of Video Recordings as an Effective Tool to Improve Presentation Skills |
王 振宇
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湘語蔡橋方言のヴォイス表現について―前置詞「担」、「把」、「着」を中心に |
張 文青 |
アスペクト助詞“着”の教授法に関する試み |
鄧 凌志
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中国語の『可能補語』習得状況に関する一考察 |
李 晶波、 趙 煒宏 |
中国語における外来語のイメージ調査報告 |
牧野美希
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初級日本語母語学習者における韓国漢字語彙教育―漢字語彙を利用した教材の提案― |
須藤潤
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日本語のアクセント・イントネーション学習に対する意識と動機づけ |
杉田欣二、趙煒宏、張文青、王振宇、
呉青姫、胡興華、李小捷
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北京語言大学における対外国人中国語教授法のノウハウ |
大喜多 紀明
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アイヌ民族による日本語筆記資料についての考察―知里幸惠の『アイヌ神謡集』「序」を題材として― |
実践報告/ Reports on Teaching Practics